קוראים

חברים כותבים:

יום רביעי, 19 באוגוסט 2015
(Horizontal menu)

כשאתם מעצבים את הבלוג, תחשבו לא בתור כותבים, אלא בתור קוראים.

  • מה נוח יותר עבור הקורא.
  • מה הקורא ירצה לראות.
  • לאן ירצה הקורא לעבור בסיום הקריאה.
  • איך להקל על הקורא לראות כמה שיותר רשומות בבת אחת.
  • איך לסקרן את הקורא כדי שיישאר.
  • איך לפתות את הקורא לחזור.
  • איך לעדכן את הקורא בתכנים חדשים.
  • איך להקל על הקורא להמליץ עלינו לחבריו. 


התוכן הוא לא הכל, הוא רק חלק, ולא בהכרח החלק הארי, בהחלטתו של הקורא. הקורא יוותר על תכנים מעניינים אם הקריאה לא תהיה נוחה לו, אם הבלוג לא יהיה חברותי למשתמש ואם הוא יאלץ לשבור את הראש לפני כל פעולה שהוא מבצע. ולכן עיצוב של הבלוג יתחיל מבראשית. כלומר, מקישור אל דף הבית של הבלוג, שצריך להיות ממקומם בנקודה הבולטת ביותר לעיניו של הקורא. 


1) HOME / דף הבית

את הקישור אל דף הבית של הבלוג אנחנו קובעים מתחת לכותרת בסרגל אופקי ואליו מוסיפים את שאר נקודות היציאה החשובות. כך:

עיצוב=>פריסה=>הוסף גאדג'ט (מתחת לכותרת).


בלחיצה על "הוסף גאדג'ט" יפתח חלון הגאדג'טים. אנחנו נגלגל עד לגאדג'ט שנקרא "דפים":


ונלחץ על סימן ה "+" מצידו השמאלי. 



קיבלנו את הטופס שכבר כולל את דף הבית שלנו. דף הבית מסומן ב- V (למי שהוא לא מסומן, נא לסמן אותו). אנחנו נלחץ על "שמור", כמובן. החלון ייסגר והגאדג'ט "דפים" יופיע מתחת לכותרת. נלחץ על "שמור סידור" בפינה השמאלית העליונה של המסך ועל "הצג בלוג" בפינה הימנית העליונה. כעת אנחנו יכולים לראות את הסרגל שכולל הפנייה לדף הבית. הקורא לא צריך לגלגל לתחתית הדף שלכם כדי לראות את כל הרשומות מסודרות בזו אחר זו. מעכשיו הוא ילחץ על הקישור של דף הבית ויגיע אליו.

אבל בואו לא נעצור כאן. בואו נחבר גם קישור לדף הקהילה הנהדרת שלנו. נחזור לפריסה, נמצא את הגאדג'ט "דפים" במקום בו השארנו אותו, נלחץ על "ערוך" בפינה הימנית התחתונה של הגאדג'ט עצמו. שוב ייפתח לנו החלון המוכר עם דף הבית המסומן. אנחנו נלחץ על "הוסף קישור חיצוני", כך:


תפתח לנו חלונית קטנה יותר. בשורה הראשונה נוסיף את הכיתוב: קהילת הבלוגרים הכי מדהימים בעולם (או "קהילת ה- BLOGGER") ובשורה השניה נוסיף את הקישור אל דף הקהילה. 




נלחץ על "שמור קישור". החלונית תיסגר. נרד אל החלק התחתון של חלון הגאדג'ט ונלחץ על "שמור". גם החלון הזה ייסגר. שוב נלחץ על "שמור סידור" (בפינה שמאלית עליונה) ואח"כ על "הצג בלוג" (בפינה ימנית עליונה). 


2) דף "אודות" / ABOUT


לא נברא האדם שלא יכול למנות ולו רגע מכונן אחד בחיו, אבן דרך, מקרה שעורר בו רגשות מיוחדים והותיר בו זיכרונות שילוו אותו עד סוף ימיו. ספרו על עצמכם. ספרו על העולם המיוחד שסובב אתכם, על הסיבות שגרמו לכם לפתוח בלוג, על הדרך שעברתם עד שהגעתם אל הקהילה, או לחילופין על הדרך שאתם מצפים לעבור. על ההשגים, על המטרות, על עבודות יד או על צילומים. על כל דבר שמייחד אתכם, הופך אתכם למי שאתם ולדעתכם יעורר עניין אצל הקורא הפוטנציאלי. 

את הדף "אודות" כדאי לפתוח בדף נפרד מהבלוג. 
עיצוב=>דפים=>דף חדש




ייפתח לנו דף עריכה רגיל בו נקליד את הטקסט המפתה ועוצר הנשימה שלא ישאיר אף קורא אדיש, נציין כותרת שתשמש את שם הדף, ונפרסם. עכשיו כאשר ניכנס לעיצוב=>דפים, נמצא שם את הדף שלנו. כעת אנחנו נוסיף אותו בסרגל העליון האופקי לגאדג'ט של "דפים", ליד דף הבית והקישור אל הקהילה. בפריסה נפתח את העריכה של הגאדג'ט "דפים" ונגלה שהדף שלנו כבר ממתין להצטרף אל חבריו. 



אנחנו נסמן "V" בחלונית ליד שמו של הדף שיצרנו ונשמור את הגאדג'ט. לא לשכוח "שמור סידור", "הצג בלוג". מרוצים? אם לא, חיש-קל נחזור אל הפריסה ונפתח שוב את הגאדג'ט. נגרור את הקישורים בסדר אחר, שיהיה נוח לנו יותר ונעים יותר לעיניים, ושוב לא נשכח לשמור את הגאדג'ט וללחוץ על "שמור סידור" ו"הצג בלוג". 

אתם יכולים ליצור דפים עם תמונות של ילדים, או עם סרטונים מיוחדים, או עם רשימה של ספרים או שירים וכד'. תזכרו שחשוב לא פחות לשמור על פרופורציות. הקורא לא ילחץ על כל הלשוניות שלכם. בשלב מסוים הוא יתעייף. ולכן תחשבו טוב טוב אילו דפים צריכים להיות שם, ואילו כדאי שיופיעו כרשומה בבלוג. 

יש? (הקהילה במקהלה: באאארור שיש! ואם אין נפנה אליך, אליפל, כי לשם כך אתה כאן). יופי. כל הכבוד. תזכרו את זה. כל דבר שלא מסתדר, יש לכם כתובת. 


בפרק הבא נכסה את גאדג'ט האימייל ואת הפידברנר.